mandag 11. august 2008

03:09:34

Foto: Ståle Flotten

Så var "Sykkelener'n" vel unnagjort. Det var et fantastisk flott ritt, med fantastisk natur, matstasjon rundt hver sving og til dels mange folk som sto rundt løypa og heiet på oss som syklet. Jeg så til og med mannen med ljåen oppe i en bakke, og da var alt bare stas...

På forhånd hadde jeg sett på resultatene fra i fjor, og bestemt meg for at jeg skulle ha som mål å komme under tre timer. I år var det imidlertid mye våtere, sterk motvind over fjellet, og 3 km lenger enn i fjor. Så det ble vanskelig å komme inn på under tre timer. På den andre siden: Jeg hang greit med 2 stykker opp Vinstradalen. De kjørte hardt, men ikke verre enn at jeg lett hang på. Dette funka fint, helt til en forbanna idiot passerte meg helt på toppen av terrengpartiet, for så å ligge og bremse i 12-15 km/t nedover. Faen altså... det førte til at jeg mista de 2 jeg syklet sammen med, og måtte kjøre alene over fjellet (ikke alene altså, men det var jeg som måtte gjøre jobben hele veien; ingen andre som trakk i høy nok hastighet).

Etter som jeg slo både Bjarte Engen Vik (03:17:44) og Svein Tore Samdal (03:11:05), og kom under minuttet bak min svoger Sigurd (03:08:37), så er jeg likevel ganske fornøyd.

Var så heldig å få bo på hytta til Tove i Glitnir sammen med Linda (04:19:29), Siv Merete (05:16:02), Lise (04:55:31), Jannike (05:13:51), Hilde (04:29:07), Asgeir (04:07:03), Tor (03:16:16) og Harald (03:19:02). Litt sykdom og nervøsitet til tross, alle kom seg gjennom rittet, og alle var enige om at det var et flott ritt. På hytta la Tove alt til rette for at vi skulle ha det fint, og hun disket opp med nydelig mat både seint og tidlig, og passet på at alle hadde noe godt i glasset i tillegg. Skikkelig service, altså. Nå gleder jeg meg til Fjellsykkelrittet på lørdag... Blir spennende å se hvordan beina taklet kjøret rundt Orkelsjøen.

Ingen kommentarer: