torsdag 30. august 2007

Sykkelfantomet

Jeg har det litt sånn at jeg gjerne ser på syklene til folk jeg treffer, for å se om det er en dyr og bra sykkel eller om det er et billig skrap de sykler på. Hva de har betyr egentlig ikke så mye for meg, med mindre de kjører fra meg i den helsikkes bratte oppoverbakken på vei hjem. Dersom jeg blir forbikjørt av en fyr med sykkel til 20.000,- som kjører med TVK-skjorte, shorts og barberte legger så tenker jeg ikke noe mer på det. Sånne er jeg ikke bygd for å henge på. Men kommer det en type på en litt rusten 21-girs TWS eller Diamant, med dongeri, sydvest og oilskinjakke liker jeg det ikke mer enn passe. Av en eller annen grunn blir jeg ofte passert av sånne folk. De kommer plutselig bakfra i en helvetes fart og peiser forbi. Og så holder de farten i 20 meter. Så er det mer eller mindre bom stopp. Og når jeg er oppe på sida, så durer de avgårde igjen, i nye 20 meter. Da lurer jeg ofte på hva som foregår i hodet på dem. Synes de det er kult å passere en fyr med tights og sykkelsko? Planlegger de en skrytehistorie til kona ved middagsbordet? - "Dævven hain steike bokken, i dag distangseert æ ein toilling me taits neddi bakkan hær. Å hain haddj itj nubbsjangs te å hæng på mæ!". Lurer på om de da forteller resten av historien...

"Men når æ kom oppå flata forbi Rema så kjaurd hain me taitsn så støggfort at æ itj orska å prøv å hæng. På speddometre mett såg æ at æ låg i seisn kilometer i timen, men hain måtta hatt minst tjue. Hain sykla superfort".

1 kommentar:

Anonym sa...

Moaahaaahahahaaa! Stort! Sånne feittpeisa burda vært botte fast te sykkeln sin og sendt på avvænnning nerover BOB-banen på Lillehammer! Vi fantoma må få fred når vi driv serriøs træning opp Byåsvein, å itj bli forstyrra av liksomsyklista i liksomklær med liksomform. Off!