onsdag 11. juni 2008

Ræseren Ralf - Joda, de er litt ræs


I en post litt lenger ned er jeg en smule skeptisk til mine nye RR-dekk. Nå er jeg ikke like skeptisk lenger. Har syklet noen mil på dem, og de er mye raskere enn jeg opplevde dem som på den aller første turen. Noe av problemet kan ha vært at jeg pumpet dem sprekkfulle med luft for å rulle lett på pakket grus og asfalt, og så gikk turen ut i skogen...

I dag går turen opp i Bymarka, og da er planen å få kjørt dekkene på grus og sti, kanskje (og forhåpentligvis) med innslag av større stein og røtter. Været har vært vått (for å si det forsiktig) de siste par dagene, så det som har evnen til å bli sleipt når det er vått er vel nettopp det i dag. Passer egentlig bra, så får jeg sett hva dekkene klarer av våt jord og våte røtter.

Planen er å sjekke om RR skal få stå på sykkelen også når det blir august, og Sykkelener'n og Birken står for tur. I utgangspunktet er jeg fristet til å gå for lettere grusræsere som Furious Fred eller kanskje Kråka, men hvis RR overbeviser i løpet av sommeren er jeg ikke i tvil om at det er et langt mer robust og tryggere valg ift punktering og "traction".

Oppdatering 24.06.08:
Nå har jeg syklet enda lenger på RR-dekkene, og jeg liker dem bare bedre og bedre. Det ideelle valget til mitt bruk ville nok vært 2.1, men det sitter som støpt med 2.25 på sti og litt røft underlag. Og så er de overhodet ikke så treige som jeg først fryktet de skulle være. Selv med relativt behagelig lufttrykk ruller de fint på hard grud (og asfalt). Så langt er jeg altså veldig fornøyd, men jeg har likevel FF stående på handlelista til Cyclecomponents... Frister å gamble litt med noen lette, tynne lynraske dekk på Birken.


Ingen kommentarer: