lørdag 30. mai 2009

Markatråkket - Hva er målet?

Om ikke så altfor mange timer går starten i Markatråkket, rittet som var min debut i konkurransesammenheng på sykkel. I fjor ante jeg ikke hva jeg kom til å bruke. Husker ikke om jeg hadde noe annet mål enn å fullføre. I år aner jeg heller ikke hva jeg kommer til å bruke. Jeg tror (og håper) at formen er bedre enn på samme tid i fjor, og så har jeg jo ett år mer med trening i kroppen. Jeg kjørte på 03:45:XX i fjor, og da må man vel egentlig ha som mål å bruke litt kortere tid i år.

MEN: De har gjort løypa lengre i år. Vet ikke hvor mye, men det er et bra stykke ekstra på asfalt, og det er en bætta mer sti. Så det er umulig å si... I et tidligere innlegg, om sesongen 2009, skrev jeg om hva en 10 % forbedring betyr. For Markatråkket betyr det 23 minutter, altså en sluttid på 03:22:XX. Hadde det vært samme løype som i fjor, hadde jeg hatt et håp. Men med ny trasé er jeg usikker.

Alt annet likt, bortsett fra lengre løype, skulle tilsi at jeg bruker lengre tid i år. Men så er kanskje formen bedre. Om formen utlignes av forlengelsen, eller hvilken av disse faktorene som har mest å si blir spennende å se. Siden det er så vanskelig, sier jeg at jeg på en god dag bør greie 03:30:XX. En normal dag gir samme tid som i fjor, og så blir det skuffelse, tårer og tenners gnissel hvis jeg bruker noe mer enn tre timer og femogførti minutter...

Ingen kommentarer: