torsdag 29. april 2010

Kvalmsækk

adressa.no står det å lese at forfatteren Anne B. Ragde dro på impulstur til Nordpolen. Der var det så kaldt at "sjampisen ble til slush". For Anne B. Ragde hadde "selvfølgelig et pappbeger Möet & Chandon i hånden". Kvalmt? Neida.

Hvordan kom hun seg dit? Hun hadde åpenbart ikke gått. Sjampanjedrikkende, kjederøykende forfattere bruker ikke gå til Nordpolen. Selvfølgelig ble hun fløyet inn. Hun hadde smisket med Børge Ousland, fått nummeret til noen russere som kunne ta henne med, og pakket trillebagen med sjampanje. Først var det jetfly til Camp Barneo, deretter helikopter ut til polpunktet. Der var det så kalt at sjampisen ble til slush. Og det var visst så stas at hun måtte fortelle om det i avisen. Er det mulig? Vil denne kvinnens pr-kåthet ingen ende ta?

Jeg skjønner på sett og vis at Ragde forteller om dette; hun lever jo av å selge bøker. Og med litt ekstra oppmerksomhet i ny og ne selger hun sikkert jevnt med bøker. Men hvorfor skriver avisen om dette? Hva er nyhetsverdien? Husk, dette var oppslag nr 2 på adressa.no en periode i dag. At folk flyr til Nordpolen er jo ikke akkurat breaking news.

Det er in å ta hensyn til miljøet for tida, men det har hun tydeligvis ikke fått med seg. Hvem ellers flyr inn til Nordpolen for å drikke sjampanje for så å fly hjem igjen, og så skryte av det i avisen etterpå?

1 kommentar:

Anonym sa...

veldig interessant, takk