tirsdag 20. april 2010

Min frokost

"Inspirert" av en sak på adressa.no hvor en kjent strongman forteller om frokosten sin, har jeg i dag brukt min nye digitale kjøkkenvekt til å veie frokosten min. Har ikke orket å regne ut hvor mye protein, karbohydrat og fett det er snakk om, kun kalorier. Ikke at jeg tror det er interessant for noen, men jeg synes det var ganske morsomt å bruke tare-funksjonen på vekta og veie alt jeg spiste i dag tidlig. Her er min frokost i dag, tirsdag 20. april:
I tillegg drakk jeg en proteinshake som bestod av følgende:
Alt i alt blir dette en frokost bestående av hele 645 kcal. Det er egentlig ganske mye, men i perioder med mye trening må det nesten være såpass. Havregryn og rosiner står for karbohydratene, melk og proteinpulver for proteinene, og tran og frø for det sunne fettet.

4 kommentarer:

Sykkelinda sa...

Såppass med kalorier ja, må passe på så du ikke blir tjukk når du er hjemme i pappaperm..:)

Superfort sa...

Huffja, jeg må vel kutte ned til 60 gram havregryn, og kanskje droppe solsikkefrøene...

Sykkelinda sa...

eller slutte å spise ostekake til hverdags...:)

Superfort sa...

Det var bare én hverdags det ble kakespising. Heldigvis. Bra det ikke er bursdagsselskap hver helg. I såfall hadde jeg sett ut som en bolle.